Postup připojení startovacích kabelů
Akumulátor vozu je potřeba pravidelně kontrolovat a dobíjet. Přes veškerou péči však může nastat situace, kdy se baterie vozu nechtěně vybije a je potřeba nouzově nastartovat za pomocí jiného vozidla.
Správný postup zapojení kabelů (dobíjecích/startovacích kabelů)
Po nastartování odpojíme kabely.
Pokud jezdíte po městě, hlavně krátké trasy, pravidelně akumulátor kontrolujte a dobíjejte. Občas nechte kontrolovat v servisu. Baterie se v běžném provozu dobije až po ujetí cca 80-100km.
Proč baterie zkolabuje?
Baterii nejvíce škodí teplo, při odstavení vozidla v létě - při teplotách okolo 60°C pod kapotou motoru - může dojít k samovolnému vybití baterie již po 14 dnech stání na slunci. Snížená kapacita baterie se však ihned neprojeví - projeví se až při prvních zimních mrazech, kdy baterie nedokáže roztočit motor, protože síla k roztočení studeného motoru je v zimě mnohonásobně větší, než v letních měsících. V případě, že potřebujete v létě e odstavit auto, např. na dovolené u moře - vyžijte třeba solární dobíječku autobaterie, která vykompenzuje samovybíjení baterie odstaveného vozidla.
Startovací (dobíjecí) kabely | Solární nabíječka | Nabíječky autobaterie :
Návod pro kutily, jak si levně vyrobit spolehlivé startovací kabely:
Budete potřebovat: Akumulátorové svorky 2 páry, nebo klešťové svorky 4ks.
Dále silnoproudý měděný kabel 2x 2-3m, (levnější použitelnou náhražkou může být např. 4-žilový pryžový kabel - kde všechny čtyři vodiče spojíme do jednoho.) Volíme co největší průřez lanka, dle vlastních možností. (Dobrých výsledků je možno docílit již od průměru vodiče1,5mm). Připojíme přímo do svorek nebo kabely opatříme koncovkami. Svorky kladného kabelu je vhodné opatřit izolací a odlišit barevně.
Kvalitní silnoproudé kabely je možno objednat na našem e-shopu.