Začneme tím, že si do vodící drážky zasuneme zahnutý konec pružiny. Pokud je ten zahnutý konec příliš vykřivený, můžeme ho upravit kleštěmi. Správně zahnutý konec by měl těsně kopírovat vodící drážku.

Máte li zafixovaný konec pružiny do drážky, můžete ji začít namotávat a to vždy v proti směru hodinových ručiček. 

Pružina by měla kopírovat okraje cívky. Aby tomu tak bylo, můžete ji ke správnému umístění vytvarovat. Při namotávání buďte opatrní. Pružina je dlouhá a nezbedná, aby nedošlo k úrazu, zejména buďte opatrní na oči. Z ruky vytvořte jako by pavouka, tak aby všechny prsty jistili namotávající pružinu. Konečky prstů vždy přidržujte cívku ze všech stran.

Následně namotejte celou délku pružiny. Její konec můžete také vytvarovat, aby do cívky přesně sedl. Začátek pružiny by měl směřovat do středu cívky. Na krytu startéru nalezneme osu do které bude třeba umístit cívku s namotanou pružinou. Nalezneme tam další vodící drážku, do které bude potřeba napasovat začátek pružiny. Tato operace může být komplikovaná, aby se vám lépe pracovalo, můžete použít plochý šroubovák k přidržení zahnutého konce pružiny.

Po zasunutí cívky do krytu startéru s cívkou nikdy neotáčejte ve směru hodinových ručiček. Zobáček pružiny by se vysmekl, pružina by se rozmotala a celý proces byste museli opakovat od začátku. Máte li kotouč ve středu startéru, můžete zajistit celý mechanismus podložkou, fixační pružinkou, startovací kladkou a zafixovat šroubem. Ze startovací kladky někdy mohou vypadnout kovové záchytky. Snadno je umístíte do správné polohy zasunutím ve směru shora do strany.

Na cívce nalezneme z obou stran dvě drážky, do kterých je nutné umístit startovací kladku. Až systém zapadne jak má, utáhněte šroub na doraz. Neutahujte jej však příliš silně, kotouč by se špatně otáčel.

Nyní nastává okamžik namotání startovacího lanka. Na okraji cívky nalezneme zarážku pro zajištění startovacího lanka, do které jej upneme. Pro umístění lanka do správné pozice si můžeme pomoci plochým šroubovákem. Tento krok vyžaduje trochu citu a hlavně při namotávání pružiny byste měli cívku vždy pevně přidržovat, aby se vám v průběhu motání nevysmekla.

Celý postup byste následně museli opakovat od úplného začátku. Cívku takto namotejte 3-4 krát dokola. V případě, že bude pružina málo napnutá, můžete přidat počet otáček. Vysmekněte startovací lanko ze zarážky a mechanismus uvolněte. Lanko by se Vám mělo namotat na cívku a startér začne fungovat.

 

Tím je startér opraven a můžete jej nainstalovat zpátky na váš stroj. Pokud si na opravu přece jen netroufnete sami, náhradní díly naleznete na našem eshopu Hoby Nářadí cézet. Stačí kliknout ZDE.

 


Ve videu uvidíte celý postup podrobně: