Před uložením křovinořezu na zimu, nebo když víte, že jej nebudete delší dobu používat, tak byste měli vyprázdnit benzínovou nádrž a odstranit palivo i z karburátoru.

 

Palivo obsažené v nádrži přelijeme do jiné vhodné nádoby, nebo pokud ho tam je jenom nějaký zbytek, tak prostě motor nastartujeme a necháme ho běžet, dokud se sám nevypne z důvodu spotřebovaného paliva. 


Do pohonných hmot se dnes přimíchávají různé příměsi, takzvané neodpařitelné složky.
Proto nenechávejte zbytky paliva v motoru. Je třeba je vyjet bezezbytku, jinak benzín po čase vyprchá a v karburátoru nežádoucí složky se zbytkem oleje z benzínu. Může tak dojít ke znehodnocení karburátoru. Na toto poškození karburátoru se nevztahuje případná záruka.

Nikdy nepoužívejte benzín starší 3 měsíce.

 

Směs benzínu a oleje míchejte vždy v určitém poměru, v tomto případě je to 1:25 a to pokud možno v takovém množství, které spotřebujete v daný okamžik, pro danou práci.


Pokud byste si totiž namíchali benzín takzvaně do zálohy, došlo by s odstupem času k degradaci mazacích schopností obsaženého oleje v benzínu a ke snížení účinku mazání. Předejdete tím k vážnému poškození motoru.
Toto poškození má za následek takzvané podpálené pístní kroužky, vznikají rýhy na válci, nebo pístu, ztrátě komprese apod.


Pokud se vám točí strunová hlava po nastartování na takzvaný volnoběh, může to být nebezpečné. Proto je nutné upravit otáčky volnoběhu na karburátoru. Pootočením šroubku se sníží počet otáček na takovou hodnotu, kdy se pracovní nástroj přestane otáčet. 

 

Dalším úkonem je potřeba vyčistit vzduchový filtr. K němu se dostanete odejmutím tohoto krytu. Kromě filtru očistěte všechny nečistoty, které na křovinořezu ulpěly. 

 

Zvláštní pozornost věnujte prostoru mezi úhlovou převodovkou a strunovou hlavou, kde často se namotá vysoká tráva, nějaký špagát, nebo drát a může být potom příčinou následných problémů při sečení, které z toho vyplývají.

 

Nezapomeňte namazat úhlovou převodovku. Vhodný je lithiový mazací tuk. K promazání je určen ventil na úhlové převodovce. Jednoduše tam natlačte, co se dovnitř jen vleze.

 

Pomocí měrky zkontrolujte odtrh svíčky. K tomuto modelu křovinořezu je správná míra 0,7 mm. svíčku byste měli měnit před každou zimou.
Není od věci do prostoru válce aplikovat trochu motorového, nebo jiného oleje, který působí jako konzervant.

 

Pokud vám křovinořez špatně startuje, může to být způsobené i tím, že máte zanesený výfuk. Stává se to nedodržením správného poměru  paliva.
Dodržujte proto při míchání poměr 1:25. Skvěle se k tomu hodí odměrná nádoba, která je vždy součástí balení nového křoviňáku.

 

Do hlavy křovinořezu doplňte strunu, návod jak na to naleznete v našem videoarchivu.

Na závěr dotáhněte všechny šroubové spoje.

 

Jednou z možných úprav na nadcházející sezónu je i kontrola antivibračního systému. Zkráceně řečeno silentbloku, který se nachází ve spojkovém koši.

Pokud vás při sečení brní ruce, bude patrně guma, ze které je silentblok vyroben již špatná a je třeba jej vyměnit.

 

Před uvedením do opětovného provozu na novou sezonu nechejte motor alespoň deset minut běžet naprázdno.

 

Nyní máte křovinořez připravený na další sezónu. V případě, že sečete častěji, měli byste tuto údržbu provádět pravidelně.