Obchodní podmínky 2014-2022
- Tyto Obchodní podmínky jsou platné od 1.1.2014 do 31.12.2022
1. Provozovatel internetového obchodu
KAXL s.r.o.
Dukelská 240/16
743 01 Bílovec
IČ: 28347056
DIČ: CZ28347056
Provozovatel obchodu je plátce DPH. Veškeré ceny jsou uvedeny s DPH.
Další informace najdete na stránce Kontakt.
2. Všeobecná ustanovení
Kupující učiněním závazné objednávky stvrzuje, že akceptuje Obchodní podmínky pro dodávku zboží vyhlášené prodávajícím. Vztahy mezi kupujícím a prodávajícím se řídí těmito obchodními podmínkami, které jsou zároveň pro obě strany závazné.
Nabízíme vám možnost nákupu přímo z Vašeho domova, kde můžete nakupovat nonstop. Objednávat si můžete jednoduše a pohodlně pomocí nákupního košíku, telefonu, e-mailu, či písemně na naši adrese. Své náklady na komunikaci prostřednictvím připojení k internetu nebo telefonu si nese každá strana sama.
Předmětem smlouvy je pouze zboží uvedené v objednávce. Objednávku je možné uzavřít pouze v Českém jazyce. Informace o návrzích kupních smluv a uzavřených kupních smlouvách jsou archivovány a jsou k dispozici na požádání emailem nebo telefonicky.
Rozměry, hmotnost, výkony, kapacita a ostatní údaje uvedené na našich stránkách, v katalozích, prospektech a jiných tiskovinách jsou údaji nezávaznými a vycházejícími z údajů výrobců. V případě nesrovnalostí Vás samozřejmě budeme kontaktovat. Fotografie jsou ilustrativní a můžou se v detailech lišit od originálu.
Podmínkou pro naplnění platnosti naší elektronické objednávky je vyplnění veškerých požadovaných údajů a náležitostí uvedených v objednávkovém formuláři. Objednávka je zároveň návrhem kupní smlouvy. K uzavření kupní smlouvy se vyžaduje formální potvrzení objednávky ze strany prodávajícího. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží.
Daňový doklad – fakturu a návody k použití vystaví prodávající kupujícímu a zašle jej buď společně se zbožím nebo v elektronické podobě na elektronickou adresu (e-mail) kupujícího.
V jednotlivých, zejména cenově náročnějších případech, si prodávající vyhrazuje právo k uzavření smlouvy na základě potvrzení objednávky nejlépe osobně nebo telefonicky a úhradu finanční zálohy kupujícím.
V případě, že v průběhu doby, kdy bylo zboží objednáno, došlo k výrazné změně kurzu zahraniční měny nebo ke změně ceny či dodávaného sortimentu ze strany dodavatele, nebo v případě zjevné chyby v ceně zboží má prodávající právo objednávku po dohodě s kupujícím modifikovat. Pokud s takovou dohodou nebude kupující souhlasit, není prodávají povinen objednávku potvrdit a k uzavření kupní smlouvy tak nedojde. Stejné oprávnění si vyhrazuje prodávající i v případě, kdy výrobce přestane dodávat objednaný produkt nebo uvede na trh novou verzi produktu popřípadě výrazným způsobem změní cenu produktu.
3. Dodací lhůta a dostupnost zboží
Dodací lhůta od objednání zboží je uvedena vždy přímo na stránce každého produktu. Zboží, u kterého je uvedeno "skladem X ks", je fyzicky skladem na provozovně prodávajícího. Zboží, u kterého je uvedena jiná dostupnost je většinou skladem na externím skladu u dodavatele a na dotaz kupujícího prodávající sdělí přesnou dostupnost. Tato dostupnost je pouze orientační a nelze ji garantovat.
UPOZORNĚNÍ: Zboží, u kterého je uvedena dostupnost „Na dotaz" je dováženo přímo od zahraničních dodavatelů-výrobců. Z tohoto důvodu bohužel nejsme schopni předem sdělit přesný termín naskladnění a dostupnost zboží. Naopak, díky tomu, že tímto obejdeme potřebu odebírat zboží z velkoskladů, jsme schopni poskytnout našim zákazníkům nejnižší možné ceny. Prosíme, berte ohled na výše uvedené informace. Vaši objednávku se budeme snažit vyřídit v co nejkratším termínu, vše ale záleží na aktuální skladové dostupnosti a výrobě daných produktů. O stavu Vaší objednávky Vás budeme průběžně informovat. Děkujeme za pochopení.
Aktualizace skladové dostupnosti podle informačního systému probíhá s několikaminutovým zpožděním. Protože je možné zboží zakoupit i na prodejně, může se stát, že prodávající přijme objednávku v době, kdy již bylo zboží prodáno, ale ještě neproběhla aktualizace skladových zásob na eshopu. Potom musí prodávající zboží objednat u dodavatele a dodání se o pár dní opozdí. Tyto případy se vyskytují jen ojediněle, ale mohou nastat. V takovém případě bude prodávající kupujícího ve chvíli vyřizování objednávky informovat o termínu naskladnění.
4. Platební a dodací podmínky
Všechny tyto informace najdete na stránce Doprava a platba.
Využíváme dopravců Česká pošta, WeDo, GEIS a PPL.
Možnosti platby jsou:
- hotově nebo platební kartou na prodejně
- dobírkou - dopravci v hotovosti
- platba předem na bankovní účet
- nákup na splátky Essox
- platba kartou přes eshop
- platba službou Twisto
5. Převzetí zboží
Kupující je povinen prohlédnout balík bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno poškození obalu zboží, je kupující povinen zkontrolovat stav zboží a v případě poškození vyhotovit záznam o škodě za přítomnosti dopravce. Je taky možné uvést na přepravní list, že balík byl poškozen a reklamaci uplatnit později. Odpovědnost za poškození v průběhu přepravy nese dopravce, veškeré zboží je pojištěno. Na základě správně vyhotoveného záznamu o škodě bude kupujícímu poskytnuta přiměřená sleva nebo dodáno nové zboží. Podepsáním přepravního listu kupujícím tento souhlasí s převzetím zboží a stvrzuje, že zboží bylo řádně a včas dodáno.
V případě mechanického poškození zboží, které nebylo patrné při převzetí zásilky, kupující nahlásí škodu na zboží nejlépe telefonicky u dopravce nejpozději do tří pracovních dnů od dodání. Tím se výrazně urychlí a zjednoduší proces reklamace. Reklamace se řídí podmínkami jednotlivých dopravců a kupující se zavazuje, že bude respektovat postup reklamace dle těchto podmínek.
Další informace najdete na stránce Doprava a platba.
Kupující je také povinen zkontrolovat správnost fakturačních údajů na dokladu a v případě nepřesnosti neprodleně požádat o opravu. Z důvodu nových legislativních změn nebude pozdějším žádostem vyhověno.
6. Výměna zboží
V případě špatného výběru zboží je možné zboží vyměnit za jiné. Výměnu je možno uskutečnit na základě dohody kupujícího s prodávajícím nejpozději do 14-ti dnů po převzetí zboží kupujícím. V takovém případě musí být zboží vráceno tak, že nesmí jevit známky jakéhokoliv opotřebení a musí být zpět zasláno v originálním obalu se všemi etiketami od výrobce spolu s kopií dokladu o koupi zboží u kupujícího. Náklady spojené s výměnou (doručením) zboží nese v plné výši kupující. V případě, že je vrácené zboží poškozené, zaniká nárok kupujícího na již dohodnutou výměnu zboží a zboží bude kupujícímu vráceno zpět.
7 a). Vrácení zboží
Byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku a je-li kupující spotřebitelem, má v souladu s ustanovením § 1829 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí zboží. V případě, Nebyl-li kupující poučen o právu odstoupit od smlouvy v souladu s § 1820 odst. 1 písm. f), může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dnů ode dne počátku běhu lhůty pro odstoupení dle věty první tohoto odstavce. Jestliže však byl kupující poučen o právu odstoupit od smlouvy v této lhůtě, běží čtrnáctidenní lhůta pro odstoupení ode dne, kdy kupující poučení obdržel. V případě odstoupení od smlouvy pozbývá darovací smlouva platnosti.
Náklady spojené s vrácením zboží (odstoupením od smlouvy) nese v plné výši kupující. Je-li vrácené zboží v pořádku, vrátí prodávající kupujícímu bankovním převodem (případně složenkou) kupní cenu, případně kupní cenu sníženou dle předchozí věty bez zbytečného odkladu a to nejpozději do 14 dnů od doručení zboží zpět. Pokud bude chtít kupující vrátit peněžité prostředky bankovním převodem na účet, je potřeba přiložit k zasílanému zboží i bankovní spojení v písemné podobě (celé číslo účtu i s kódem banky).
Prodávající kupujícího upozorňuje, aby v žádném případě neposílal vrácené zboží na dobírku. Takto vrácené zboží nebude přijato a prodlužuje se tím doba vyřízení o odstoupení od smlouvy a vrácení peněžitých prostředků.
7 b). Prodloužená lhůta pro odstoupení od smlouvy od 15. do 30 dne od data převzetí zboží nad rámec stanovené zákonné lhůty (viz bod 7a)
Nově našemu spotřebiteli (fyzické osobě) nabízíme nadstandardní službu a to možnost vrátit zboží i po uplynutí zákonem stanovené čtrnácti denní lhůty, a to až do 30 dní od data převzetí zboží. V případě, že náš zákazník chce využít této námi nabízené nadstandardní služby, musí být vrácené zboží nepoužité a v perfektním stavu, včetně kompletního příslušenství a v minimálně poškozeném originálním obalu. V opačném případě si vyhrazujeme právo takto vrácené zboží potažmo požadavek na odstoupení od smlouvy odmítnout.
Podmínky:
- zboží musí být uvedené do původního stavu, nepoškozené, bez sebemenších známek opotřebení, nebo použití
- vrácené zboží musí být dodané kompletní v originálním obalu a veškerého příslušenství včetně dokumentace
- originální obal zboží nesmí být současně i vnějším obalem zásilky, proto vrácené zboží pečlivě zabalte pro ochranu před jeho případným poškozením
V případě odstoupení od smlouvy je zboží nutné zaslat doporučeným balíkem (ne na dobírku) na adresu prodávajícího uvedenou shora spolu s kopií dokladu o zakoupení (byl-li kupujícímu vydán) bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od data převzetí. Nárok na vrácení plné ceny za takto vrácené zboží je možné, pokud zboží je nepoužité, nepoškozené v původním obalu (byl-li součástí dodaného zboží) s veškerým příslušenstvím a se všemi přiloženými doklady (záruční list, návod na použití apod.), které byly součástí dodaného zboží. Pokud zboží nebude splňovat jednu z výše uvedených podmínek, může být kupní cena, kterou je kupující povinen prodávajícímu vrátit, ponížena o rozdíl mezi hodnotou zboží při zakoupení a po vrácení.
8. Neoprávněná reklamace
Při neoprávněné reklamaci (nebude-li zjištěna oznámená závada, nebo půjde-li o závadu, za kterou nenese prodávající odpovědnost) bude prodávající kupujícího kontaktovat o možnostech a dalším postupu.
9. Záruka, reklamace a reklamační řád
Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen "reklamace") musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem.
Prodávající odpovídá kupujícímu, kterým se pro účely tohoto ustanovení rozumí spotřebitel, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal:
- má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
- věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti
- věc vyhovuje požadavkům právních předpisů
Prodávající neodpovídá kupujícímu v následujících případech:
- u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána
- na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním
- u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím
- vyplývá-li to z povahy věci
Nemá-li věc vlastnosti výše uvedené, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy kupujícímu působilo značné obtíže.
Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
Na žádost kupujícího vydá prodávající písemné potvrzení o povinnostech prodejce v případě vadného plnění v rozsahu stanoveném občanským zákoníkem.
Práva z vadného plnění se uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena, není-li prodávajícím určena jiná osoba k provedení opravy.
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží.
Poskytl-li prodávající nad rámec zákonného práva z vadného plnění záruku za jakost, její uplatnění se řídí těmito podmínkami, pokud není v záručním listě nebo smlouvě uvedeno jinak. Nároky z odpovědnosti za vady se nevztahují na závady způsobené nesprávným použitím, poškození neodbornou montáží nebo neodborným používáním a opotřebením neodpovídajícím způsobem. Záruka je také neplatná, pokud na záručním listě bylo změněné, odstraněné nebo nečitelné výrobní číslo, název modelu.
Reklamace musí být oznámena prodávajícímu, přičemž je vhodné takto učinit písemně, spolu s řádně specifikovaným oznámením vad, přičemž je vhodné, aby reklamace obsahovala též volbu nároku kupujícího podle zákona, aby byl přiložen kopii doklad o nákupu (byl-li vydán). Bez řádného oznámení vad nebude reklamační řízení zahájeno a reklamace bude odmítnuta. Prodávající bude reklamace posuzovat v souladu s pokyny stanovenými výrobcem zboží. Reklamované zboží, které kupující zašle za účelem posouzení reklamace, musí být zasláno řádně vyčištěné (v případě čerpadel vysušené) a řádně zabalené proti poškození při přepravě. V případě kladného vyřízení reklamace je mu zasláno opravené nebo vyměněné zboží zpět. Maximální doba vyřízení Vaší reklamace je zákonem stanovena na 30 dní, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na lhůtě delší. Běh lhůty pro vyřízení reklamací je pozastaven v případě, že prodávající neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení reklamace (části zboží, jiných podkladů apod.). Prodávající je povinen si vyžádat doplnění podkladů od kupujícího v nejkratší možné době. Lhůta je od tohoto data pozastavena až do dodání vyžádaných podkladů kupujícím.
Reklamaci zasílejte na:
KAXL s.r.o.
Dukelská 240/16
743 01 Bílovec
e-mail: info@hobynaradi.cz
Odpovědnost prodávajícího za vady vůči kupujícímu, který není spotřebitel se posoudí podle zákonné úpravy uvedené v ustanoveních § 2099 a násl. Občanského zákoníku. Prodávající výslovně uvádí, že v případě, že kupující není spotřebitelem, činní délka odpovědnosti za vady prodávajícího 12 měsíců.
10. Objednávky
Všechny objednávky podané prostřednictvím tohoto obchodu jsou závazné. Po objednání obdrží kupující na svůj registrační e-mail potvrzení objednávky s výpisem objednaných položek. Poté bude jeho objednávka zapsána do systému a v případě, že bude kompletní, tak bude do dvou dnů expedována. Pokud vzniknou jakékoli problémy s expedicí či vybraným zbožím, bude prodávající kupujícího kontaktovat na email uvedený při registraci.
11. Storno objednávky
Každou objednávku může kupující do 24 hodin zrušit a to telefonicky nebo e-mailem a to bez udání důvodu. Stačí uvést číslo objednávky, jméno a popř. popis objednaného zboží či služby. Při dojde ke zrušení objednávky později než do 24 hod., je prodávající oprávněn účtovat kupujícímu poplatek 300,-Kč za náklady spojené s dopravou a manipulací se zbožím.
12. Informace o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů
Prodávající tímto v souladu s ustanovením § 14 zákona o ochraně spotřebitele informuje kupujícího, že má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze smlouvy upravené těmito obchodními podmínkami. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce. Její internetová adresa je www.coi.cz
13. Prohlášení o ochraně osobních údajů
prohlášení najdete na stránce Ochrana osobních údajů.
14. Dokumenty ke stažení
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
Protokol pro reklamace nebo výměnu zboží.
15. Elektronická evidence tržeb
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Další informace najdete na stránce Elektronická evidence tržeb.